Actieve remsystemen LGL

ATTIVO Rem

Bij het ATTIVO systeem maak je gebruik van de draadrem die je hebt gekozen in functie van het garen (borstelrem, lamellenrem, TWM-rem).  De rem wordt actief gestuurd in functie van de posite van de grijpers tijdens de cyclus van het inbrengen van de inslag.  Op 8 punten in deze cyclus kan de remkracht verhoogd of verlaagd worden.

Dit systeem is ideaal voor weverijen die op veel machines hetzeflde inslaggaren gebruiken.  De remkracht kan op elke moment tijdens het inbrengen van de inlsag op een positeve manier gestuurd worden, zodat doorgedreven optimalisatie een realiteit wordt.

 

FREIN TENS

Bij het TENS systeem maak je gebruik van de draadrem die je hebt gekozen in functie van het garen (borstelrem, lamellenrem, TWM-rem). De rem wordt actief gestuurd in functie van de gemeten draadspanning aan de uitgang van het toestel.  Een laadcel meet de spanning van het garen en stuurt de draadrem bij in functie van de gemeten waarden.

Dit systeem lost problemen op waanneer er een groot spanningsverschil optreedt bij het overlopen van het einde van een bobijn naar  het begin van de volgende volle bobijn.

Meer uitleg vind je HIER

 

Frein B-RAKE

Bij de B-RAKE loopt het inslaggaren aan de uitgang van de voorafwikkelaars door een aantal porceleinen draadoogjes.  Deze zijn gevat in twee parallel opgestelde houders die van elkaar verwijderd kunnen worden met behulp van een miniatuur lineaire motor. Hoe groter de afstand, hoe groter de wrijving in de porceleintjes en dus hoe groter de remkracht.

De sturing van de B RAKE gebeurt op basis van de sofwtare die ingezet wordt voor het ATTIVO systeem. De rem wordt actief gestuurd in functie van de posite van de grijpers tijdens de cyclus van het inbrengen van de inslag. Op 8 punten in deze cyclus kan de remkracht verhoogd of verlaagd worden.

 

FREIN S RAKE

Bij de S-RAKE loopt het inslaggaren aan de uitgang van de voorafwikkelaars door een aantal porceleinen draadoogjes. Deze zijn gevat in twee parallel opgestelde houders die van elkaar verwijderd kunnen worden met behulp van een miniatuur lineaire motor. Hoe groter de afstand, hoe groter de wrijving in de porceleintjes en dus hoe groter de remkracht.

De sturing van de S RAKE gebeurt op basis van de software die ingezet wordt voor het TENS systeem.  De rem wordt actief gestuurd in functie van de gemeten draadspanning aan de uitgang van het toestel. Een laadcel meet de spanning van het garen in stuur de draadrem bij in functie van de gemeten waarden.

Meer uitleg vind je HIER